Subject: RV: SP Piusa (läbivaadatud eelnõu kohta)
From: "Erle Iher" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Jul 2024 14:24:00 +0300

Tere,

Soovime teada, kas SP Piusa korrigeeritud projekti osas on mingit
tagasisidet?

Lugupidamisega,

Erle Iher

De: Vidas Milisauskas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Enviado el: miércoles, 17 de julio de 2024 12:48
Para: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
CC: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
Darius Rakstelis <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Erle Iher <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Asunto: SP Piusa (läbivaadatud eelnõu kohta)

Tere,

Ma saadan läbivaadatud eelnõu vastavalt esitatud märkustele. Vastused
kommentaaridele:

1) Otsus tühistati ja kraav projekteeriti ümber, et võtta arvesse
olemasolevat olukorda. Lisaks sellele on olemasolev pinnas
insener-geoloogiliste uuringute kohaselt liivane ja hästi vett läbilaskev
(filtratsioonikoefitsient ~1,1 m/päevas).

2) Vastus 1.

3) Tee pikiprofiili on muudetud, kalded ümber kujundatud.

4) Kontrollitud lahendus, sissesõidu ümbermodelleerimine, raadiuste
muutmine vastavalt sõidukite pöörete simulatsioonile (simulatsioon
näidatud nähtavuse kontrolljoonisel).

5) Nähtavuskolmnurga analüüsi on muudetud, et täita nõuet p15.

6) Tõlge on üle vaadatud.

7) Arvestatud, parandatud.

Projekti link:
<https://acardanuy-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/vidas_milisauskas_arda
nuy_com/Eg3udFxHpqNLgb5czq9TQQwBichxR1lyBv1070GcBGZqvg?e=bIb8FQ>
5007_EP_Piusa

De: Herkki Rõõm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Enviado el: jueves, 11 de julio de 2024 10:02
Para: Erle Iher < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Asunto: Võru vald Piusa küla Piusa raudteejaam kinnistu ristumiskoha
projekt

Tere,

Olete esitanu kooskõlastamiseks töö nr 5007 „SP Piusa autotrafopunkt
projekteerimine, lõik 5: Tartu-Koidula-Piusa, teedeehituslik osa,
põhiprojekt“

Projekti osas on meil järgmised märkused:

1.	Projekteeritud ristumiskoha truubi kogused ei arvesta olemasoleva
kraavi kõrguseid – vesi jääb siin ristumiskoha juurde seisma.

2.	Kuhu juhitakse projekteeritud juurdepääsutee kõrvale rajatavatest
kraavidest sademevesi?

Puuduvad voolusuunad ja projekteeritud kraavi kõrgused.

Palume mitte kavandada sademevee juhtimist riigitee alusele maaüksusele,
sh riigitee koosseisu kuuluvatesse teekraavidesse. Põhjendatud juhul, kui
teekraavidesse sademevete juhtimine on vältimatu,

tuleb tagada truupide, kraavide läbilaskevõime ja riigitee muldkeha
niiskusrežiim. Selleks tuleb hinnata lisanduvaid vooluhulki, riigitee
kraavide ja truupide läbilaskevõimet, sh truupide seisukorda ja

teostada läbilaskearvutused kuni riikliku eesvooluni.

3.	Vertikaalplaneeringu lahendus ristumiskohal – projekteeritud on
lohk keset ristumist

4.	Miks ristumine on projekteeritud nii lai? See ei ole põhjendatud.
Pöördekoridore ei ole näidatud, mis ütleks et ristumine peab olema
selliste kabariitidega.

Teenindavad sõidukid ei ole siin 18 ja + m pikad.

5.	Nähtavuskolmnurk näidatud valede lähteandmete alusel. Arvestada
ristumiskoha nõuete p15.

6.	Tingmärgid – keeleliselt ja nimedelt ebakorrektne ja vale

Kõiki tingmärke ei ole projektis olemaski.

7.	Seletuskiri

   Olemasolevas asukohas ei ole ristumiskohta

Punkt 2.6.1 on arusaamatu – tegemist on kruusakattega riigiteega ning
projekteeritud ristumiskoht on kruusakattega

Punkt 2.7.2 – sademevee lahendus on vale (vaata käesoleva märkuste punkti
2)

Korrigeeritud projekt palume esitada meile kooskõlastamiseks
<mailto:[email-masked]> [email-masked]

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet